8. nap úti cél: Királyhelemec (Lillától)

Reggel a fényre ébredtem és már alig vártam, hogy Tomi is felébredjen. Majd lassan tényleg azt mondta, oké akkor menjünk. Gyorsan összepakoltunk és hétkor elindultunk. Nagyon jo volt már olyan korán menni, friss volt a levegő és nem volt olyan nagy forgalom. Az utunk elején egyből láttunk elkerítve lovakat legelészni, csináltam is pár képet, mert szépek voltak és nem mindennapi látvány így lovakat látni. Majd Skárosban megreggeliztünk és elkezdtünk felfele „ívelni”. Ez volt a mai napon az egyetlen komolyabb emelkedő. Itt végig erdőn mentünk a határig majd a határnál már szinte csak ereszkedtünk, nagyon élveztük mindketten Tomival, a tájat is, meg a jó időt is. Magyarországra átmenve kerékpáros úton haladtunk szinte végig, ami nagyon jó volt, hiszen szinte csak a miénk volt az egész, alig voltak biciklisek és szupergyorsan haladhattunk, mert hátszelünk volt. Az út közben láttunk egy őzikét is  Sátoraljaújhelyre érve megnéztük a főteret, majd visszamentünk Szlovákiába, ahol már az oldal- ill. szembeszél fogadott minket. Újhelyen (Slovenské Nové Mesto) megebédeltünk, Tomi répalevest főzött tésztával, hmmm, nagyon finom volt… majd pihentünk és folytattuk utunkat. Helmecig szinte végig szembe és oldal szelünk volt, kellett azért küzdeni a kilométerekkel. Sokkal megerőltetőbb a szembeszélnek tekerni, mint felfelé a hegynek. Az utunk vége felé még tehéncsordát is láttunk (és ez már tényleg az állatok sorának vége a mai napra, jah még Flóráéknál láttunk macskákat és a szomszédjukban kutyát :D). Megérkezve a végcélba Flóra már tárt kezekkel várt bennünket, elszállásoltunk a csotthonban, majd lassan átmentünk hozzájuk vacsorázni és zuhanyozni. Nagyon finomat főztek a testvérével és a zuhany is nagyon jól esett! Még moshattunk is  A galériában aztán Tomi megkezdte az élménybeszámolóját, amit a közönség figyelemmel hallgatott végig. A galéria vezetője megmutatta a kiállítást és a szomszédos boros pincét, ahonnan még egy üveg vörös bort is kaptunk, amit aztán cserkésztestvéreinkkel fogyasztottunk el. Majd vége lett az estének, és nyugovóra tértünk, a számunkra megvetett ágyba. Jó nap volt ez a mai!